Meer dan 18.000 euro voor het goede doel

Gepubliceerd op 31 januari 2023 om 14:04

Op maandag 30 januari deelde Kiwanis Maaseik meer dan 18.000 euro uit aan verschillende goede doelen in de regio. Doel van de vereniging is de minderbedeelde medemens helpen. Wij, als serviceclub, willen met sociale acties en evenementen het welzijn van de minderbedeelde medemensen en in het bijzonder van kinderen verbeteren.  Deze avond werden vier goede doelen in de bloemetjes gezet door onze leden.

De eerste bijdrage ging naar Klavertje 4, de welzijnsschakel in Maaseik en Kinrooi. Het is een ontmoetingsplek voor mensen met en zonder ervaring met (kans)armoede. Een plaats waar mensen elkaar leren kennen, ervaringen delen en nieuwe vriendschappen groeien. De tweede bijdrage ging naar het Belgisch Kinder Kanker Steunfonds. Zij realiseren dromen en wensen van kinderen en betrekken het hele gezin daarbij. De volgende bijdrage ging naar Wensambulancezorg vzw. Zij maken wensen van iemand die ernstig ziek is of in zijn laatste levensfase zit werkelijkheid. De laatste bijdrage van de avond ging naar Ons huis met een hart vzw, een team van vrijwilligers die ondersteuning geven bij de verwerking van kanker. We mogen spreken van een geslaagde avond waarbij alle aanwezigen een warm gevoel hadden.

Deze avond benadrukt nogmaals de doelstellingen waar Kiwanis voor staat en geeft de leden een extra motivatie om fundraising evenementen te blijven organiseren.

Er zijn geen reacties geplaatst.