Waspoeder en wc-papier voor kansarme gezinnen

Gepubliceerd op 3 januari 2023 om 14:04

In de laatste week van december 2022 heeft Kiwanis Maaseik Van Eyck in samenwerking met de Spar uit Neeroeteren enkele pallets wc-papier en waspoeder geschonken aan het Maaswinkeltje in Maaseik.

Het Maaswinkeltje wordt uitgebaat door de Sint-Vincentiusvereniging. Met deze winkel willen de vrijwilligers bijdragen tot een beter leven voor kwetsbare mensen, ongeacht hun afkomst of geloof en ongeacht de oorzaak van hun situatie. "Persoonlijke en directe hulp aan mensen in moeilijkheden is de belangrijkste drijfveer van onze organisatie", vertelt Alfons Martens van Vincentius."Daarom kiest Kiwanis Maaseik Van Eyck om deze vereniging een hart onder de riem te steken. Net in deze periode is het zeer moeilijk voor kansarme gezinnen om de eindjes aan elkaar te knopen", vertelt Yves Wolfs, pr-verantwoordelijke van Kiwanis Maaseik.

"Een deel van de fondsen die we ophaalden tijdens onze 'Kiwanis op Wieëg' afgelopen zomer zijn op deze manier zeer nuttig besteed."Ook Kiwanis-voorzitter Christophe Moreau uit Neeroeteren is zeer tevreden over deze actie en benadrukt dat dit alles enkel mogelijk is dankzij de harde inzet van de Kiwanis-leden en de gulle sponsors. (Lees hier het volledige interview in HBVL)

Er zijn geen reacties geplaatst.